lördag 2 april 2011

Köping

Häromveckan fick jag förfrågan om att åka till Köping och göra ett reportage till ekonomi sidorna.
- det tar en timme att köra dit, säger en initierad chef.
Tjena tänkte jag men säger inget. 
15 mil på en timme plus trafik!

Tackar ja till jobbet med argumentet att jag vet var Köping ligger och förstår deras språk.
Jobbet i var ett standardjobb på Leax ett företag som varit med om krisen men nu går riktigt bra. 
Enkelt men viktigt.
Att besöka företag kan vara jätteenkelt och bildmässigt men det kan oxå vara  ett mörker där allt bara är krångligt och man till slut hamnar med en VD bakom ett skrivbord.

Köping var enkelt. 
VD Roger visade oss runt bland robotar, lagerpallar och positiva människor.
Hade tid och var glad.
Sen blev inte bilderna märkvärdiga men det  blev  ett intressant  möte med människor som gör allt för att vara världsbäst på en typ av axel som sitter i lastbilar. 
En miljö som jag aldrig träffat på om jag inte jobbat som fotograf.

Spelar det någon roll att företaget ligger i Köping?
Jag tror det.
Vet oxå att jag gillar mindre städer, allt är lite enklare och vänligare liksom.
Kan bero på att jag är uppväxt i  Torsby där det idag bor 12414 pers
I Köping bor det 17688 personer.

Eller så beror det på att jag är en bonnläpp som kan deras språk:)

VD Roger och Claire


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar