söndag 3 april 2011

Att resa

För mig är resandet i jobbet väldigt viktigt. 
Oavsett om resan är lång eller kort så ger den ett avbrott i vardagen och möjlighet att koncentrera sig på bara det man gör just då. 
När jag började jobba som fotograf så reste jag på allt. Närsomhelst, varsomhelst och hursomhelst.
Min dåvarande sambo Maria fick utstå mycket. Mobiltelefoner var inte så vanliga och det har hänt att hon suttit på en teaterföreställning och trott att jag skulle dyka upp medan jag just landat i Sarajevo och överlycklig fått lift med en pansarbil till hotellet. Det året hade jag närmare 200 hotellnätter eller rättare sagt bortanätter för det var verkligen inte alltid som man hittade ett hotell.

Denna gången är det  en kort resa på gång men ändå väldigt viktig för mig.
Senast jag reste var i februari förra året och jag vet knappt hur man packar längre.
Typ!

Sen ger alltid resan nya intryck och möten, energi och ideer.
Liksom lite möjlighet att ta ett steg åt sidan och betrakta den verkligheten vi lever i.
Köpa en bok och läsa på planet eller bara fälla bak flygplansstolen och njuta.

Fy sjutton va roligt detta ska bli:)



1 kommentar:

  1. Ha det så himla fint och ta några skarpa kort när du ändå är iväg också men det brukar du ju göra så det är jag lugn med.

    /LarsD

    SvaraRadera