torsdag 7 april 2011

Äntligen

Första gången jag såg den var på en mässa.
Hade aldrig sett nått liknande och fastnade för den med en gång.
Killen som hade den var dryg och otrevlig så jag fick inte komma i närheten av den.
Under flera år har jag sökt på nätet och i affärer när jag rest runt i världen. 
Såg en liknande i Iran för många år sedan och i Canada förra året fick jag för första gången känna på en.
Blev lite besviken och förstod att den är svår att använda.
Tog några bilder på den och försökte bygga en själv, jag är ju ändå utbildad träslöjdslärare (spån-jesus eller trä-Hitler kallades jag). Mitt hemmabygge funkade inte och jag gav upp, tröttnade liksom.

Men så plötsligt här på Island när jag besöker Kjartan så ligger den framför mig och jag fattar det nästan inte.
Kjartan såg mitt intresse och berättade att han köpt den på rea och att det nog fanns en till kvar:)
Sen är resten historia och nu sitter jag med den här i handen, glad och nyfiken.
Längtar hem så att jag kan börja träna med den och tror att den kommer att förändra en hel del för mig.

Tack Kjartan!!!

PS: Här är en tung låt:DS

Turbo spinning block

2 kommentarer:

  1. Men vad är det då?

    SvaraRadera
  2. Hahaha.
    En maskin som jag spinner fast olika typer av matrial som jag använder när jag binder fiskeflugor.
    Är inte detta självklart?

    Hälsn J

    SvaraRadera