söndag 15 maj 2011

Magnus Hallgren

Jag räknar till minst 27 bilder av Magnus Hallgren i  dagens pappers DN. 
Fantastiska bilder med väldigt stor variation, tyvärr ligger inte bilderna på nätet så jag kan inte länka till dem.


Hallgren-uppslag


Magnus och jag jobbade ihop för första gången redan 1990 på Östgöten i Linköping. 
Redan då hade han totalkoll på det senaste inom tekniken och givetvis är det av honom som jag fått tipset om appen lighttrack som har förenklat en hel del för mig. Nu behöver jag inte längre läsa soltabeller, även om det kan vara spännande:)



Lighttrack










Hallgren är fantastisk på att  jobba med ljus  och jag brukar tjuvkika på hans upplägg och teknik.
Därför har även jag införskaffat en ficklampa typ surefire
och den är verkligen användbar.
Men även om jag hade 100 ficklampor så skulle jag aldrig ta lika bra porträtt som Hallgren.

Där är det ljus-år mellan oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar