tisdag 10 maj 2011

Bilen, en glad fotograf,bra löpform och pimpel SM.

Efter dagens förberedelser på Abecita så parkerade jag bilen i ett mysko garage vid hotellet och undrar om den kommer vara uppäten imorgon.
Fotograferade även en glad Jörgen Jarnberger framför hans fotbollsbilder och till hans blogg. Han är otroligt intresserad av fotboll och ännu mera av Elfsborg. Vågar inte berätta att jag tycker att just fotboll är sådär. Har nog bara tagit en ok fotbollsbild på fruktansvärt många matcher, brukar mest fundera på varför fotbollsspelare tränar så lite jämfört med i princip alla andra idrottare (nu får jag nog stryk i morgon).


Själv tog jag en löptur utmed Viskan och kom på att jag för 100 år sedan sprang ett JSM på 1500meter i Borås. Idag gick det lätt men den gången gick det jättedåligt.
Största minnet från JSM var att en kompis fick störtnäsblod efter loppet och det slutade inte blöda förrän vi tryckte in en tampong i ena näsborren.


Jo förresten, en sak till. 
Bor på samma hotell som en gång för 27år sedan när jag fiskade pimpel SM här i Boråstrakten på Öresjö. Var i kanonform och sprang 7 km på 30min iförd stövlar, ryggsäck och isborr.
Fick massor med fisk och vann.


Nu blir det filmredigering i ett par timmar inför morgondagens föredrag, sov gott:)


Mysko garage

Jörgen Jarnberger



Min enda fotbollsbild













1 kommentar:

  1. Det är ju inte vilken fotbollsbild som helst.
    Den minns man den där...

    //Daniel

    SvaraRadera