fredag 17 februari 2012

3500kr

En arbetsvecka är slut och den har innehållit mycket av ingenting.
Nästan 6 timmars hockeyträningar har fått mig att minnas hur svårt ishockey är.
Hur svårt det är att göra något extra och hur länge sedan det var som jag kunde hockey, om jag någonsin kunnat det.
Känner att jag måste rycka upp mig.

Fick i veckan ett konstigt svar på mailen av en utländsk klubb som jag ville gör ett reportage på.
 - Du får gärna göra ett reportage på oss men då vill vi ha 3500kr av dig?!?!?!?
Funderar fortfarande på vad jag ska svara klubben som inte är känd och det inte gjorts något reportage på överhuvudtaget, bilderna på deras hemsidan är dessutom fruktansvärda.
Kanske skulle betala 3500kr och sedan när de frågar om de kan få en bild till hemsidan så svarar jag.
 -  Självklart får ni använda mina bilder på hemsidan, men det kostar 3500kr per bild.

Fast det går ju inte, för jag varken får eller vill betala för att få göra mitt jobb.




1 kommentar: