fredag 4 november 2011

Fotograferad


Tänk på alla de människor som man träffar genom jobbet som fotograf.
Många en enda gång och på minuter ska man skapa en kontakt för att kunna ta en bra bild.

Tänk alla de människor som först av allt berättar att de aldrig blir bra på bild!!!
Hur sjutton ska de kunna bli bra på bild om de har den inställningen?
Har de bara blivit fotograferade av dåliga fotografer eller kanske de inte är nöjda med sig själva?

Själv är jag väldigt nöjd med att stå bakom kameran men för någon vecka sedan blev jag fotograferad av e trevlig kille som heter Jonatan Ingvarsson (kolla flera bilder av honom här)
Bilderna ska gå i ett kommande nummer av Fotosidan Magasin där jag blivit intervjuvad om utrustning och teknik vid sportfotografi.

Jonatan är duktig, för trots att jag var stressad och oförberedd fick han mig att se bra ut på bilderna, kändes bra.
Men förutsättningarna var ju bra, för jag gillar ju fotografer:-)

Foto: Jonatan Ingvarsson

1 kommentar:

  1. Kul att du gillade den, jag tycker du var den mest lättfotograferade på länge. Glad och lättsam, det märktes att det är en del/följd av din framgång som fotograf! :)

    SvaraRadera