lördag 24 september 2011

God morgon...Nja

Befinner mig i Mörrum för styrelsemöte och lite fiske.
Det regnar , blåser och är småkallt dvs helt prefekt väder för havsöring.

Styrelsemötet slutade tolv i natt och fisket började fem i morse.
Kan vara därför som jag plurrade redan efter 30 sekunder i vattnet.
Inte djupt men tillräckligt för att bli genomblöt.
Skitsamma, fiskade vidare.

Efter två timmar bröt jag spöt, inget märkvärdigt men plipp så var det spöt oanvändbart för idag.
Skitsamma, fiskade vidare med ett annat spö.

Men först skulle jag bara byta till en annan fiskeplats 30 meter bort.
Hejjade på två Tyska fiskare som bara glor på mig och ser ut som fågelholkar.
Sen plötsligt hör jag ett surrande, ungefär som små helikoptrar var på väg, flera stycken.

Det var inga helikoptrar, det var jordgetingar.
Fick ett par, tre stick i hövve o fy sjutton vad ont det gjorde.
Som om någon dragit en spik i knoppen på mig.
Sen åkte jag hem för att äta frukost och skriva detta.
Sova en timme.

Starta om dagen och ha en GOD MORGON


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar