fredag 8 april 2011

Magnus Sundberg

Magnus Sundberg har aldrig gjort ett dåligt jobb.
Inte som fotograf iaf.

1995 blev jag anställd på GP och det var jättestort.
På GP fanns storheter som Claesson, Mattsson, Roos, Kjellin och många flera som jag länge velat jobba med.
Själv hade jag just fått mina första priser i Årets Bild men det var inte mycket att komma med i Göteborg.
Dagen innan jag började på GP så hade Magnus Sundberg blivit utsedd till Europas Bästa fotograf med bilder från Bosnien.
Riktigt stort!
Ännu större var Sören Håkanlind som första gången vi träffades sa
- Okej Jonas, du är bäst i Sverige, Magnus bäst i Europa och Bengt Christian bäst i Världen.
Men jag är bäst i Universum.

Sen fick han heta universum.

I morgon Lördag har Magnus Sundberg utställning på Galleri Roos med bilder från Bolivia, ett av alla hans fantastiska projekt. Sundberg har alltid ett eller flera projekt på gång och hans väljer aldrig de lätta jobben eller vägarna. Många gånger har han i kraftig motvind genomfört fotoprojekt och visat oss verkligheten som vi inte trodde den såg ut.
Helt enkelt visat hur ett proffs jobbar.

Foto: Magnus Sundberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar