söndag 8 juli 2012

På väg

Sitter i bilen på väg hem och tänker på alla mina fina vänner och hur mycket de betyder för mig.
Får ett samtal som skakar om mig och just som jag lägger på och sätter på radion spelas denna låten.
Tanken vandrar och smack krockar jag med 3! fåglar.










     
Stannade för att se hur det gick.
Två flög vidare men en blev kvar livlös på vägbanan, mitt i körfältet.
Lyfter den i benet och bär ut den på åkern där  rapsen börjar bli gul.
Känner mig liten när jag står i dikeskanten med min sprillans nya Volvo när världens vackraste bil
passerar på landsvägen och jag får lust att springa ut i vägbanan och byta med dem rakt av.
Skita i konsekvenserna, ringa DN på måndag och berätta att jag måste betala en ny V70 på nästa lön.

Ford Mustang med gula lampor och ingen fjädring.

I morgon ska jag besöka någon för kanske sista gången, vi vet det båda två.

Lev och våga leva.
Vi har ett liv och då ska vi göra allt.
Livets guld är de människor vi får leva med de vi älskar och de vänner vi har.

Inget annat spelar ingen roll.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar